domingo, 18 de julio de 2010

Concierto en La Torre - Casa de té



El viernes 23 de julio, a las 21 horas, Federico Durand se despide de su disco "La Siesta del Ciprés" en la casa de té La Torre, en Agua de Oro.

El disco, editado por SPEKK, ha sido descripto por la legendaria revista española Rockdelux como "ese velo blanquecino, una mezcla de ambientes y sonidos de muestra, teclas de juguete y el arrullo de cintas de casete que descubre un mundo en calma, virgen, de una belleza frágil, tan perfecta que parece a punto de romperse".

Los esperamos a la tarde para tomar un rico té y esperar el recital de Fede que empezará a las 21:00 hs.

Para los que no conocen Agua de Oro, está sobre la Ruta E53 a poco menos de 50 km de la ciudad de Córdoba, pasando Río Ceballos, Salsipuedes, El Pueblito, El Manzano y camino a La Granja o Ascochinga.

La Torre está ubicada sobre la ruta, en el km 47 y 1/2. En el barrio Solarium Suizo, frente al criadero de iguanas.

Si no, en el pueblo, cualquier persona sabe cómo indicar el camino hacia "la torre".


Colectivos desde Córdoba :
EDER (sale desde el mercado sud)
Ciudad de Córdoba (el que va a La Granja o Ascochinga)

Muchas gracias a Ana y Gustavo por todo.

viernes, 2 de julio de 2010

"La siesta del ciprés" review by Textura




Federico Durand: La siesta del ciprés
SPEKK

Federico Durand oriented his La siesta del ciprés album around the experience of listening to music while falling asleep, and cites the Spanish word ‘duermevela' to describe that foggy, in-between state where one is not quite awake nor asleep. Anyone who's experienced that—and who hasn't?—will know already that it induces a heightened receptivity and sensitivity that's conducive to dreamlike transport and that allows one to enter into a state of reverie with no effort whatsoever. Using a ten-year-old PC, Durand translates that experience into sonic form by fashioning limpid pools of sine tones, quiet tinkles, whistles, and washes that evoke tranquil dreamscapes where innocence and wonder reign in equal measure (one track is even titled “Luna”). Though the resources are modest (in addition to analog and digital production methods, cassette tapes form part of the source material used to generate the pieces) and the melodies simple, the results are beautiful, with the album's eight settings sounding like music designed to accompany some magisterial and magical fairy tale. Breathing as softly as a sleeping infant, the lullaby-like closer “Pudu, tu nombre es Tobias?” is without a doubt the prettiest piece of music that's been heard in these parts for a long time. The liner notes credit Durand with “small melodies” but there's nothing small about the entrancing music captured on the thirty-six-minute release.

July 2010

Thank you very much Textura for the hertfelt listening and words.